Udfordringer i folkeskolen:
De udfordringer lærerne står med, i forhold til den nye skolereform, og de omvæltninger der er sket på kort tid i folkeskolen, kan resultere i et hårdt arbejdspres, mange frustrationer og bekymringer som.
· At du som lærer har mistet arbejdsglæden
· At du mangler motivation og lysten til at gå på arbejde
· At du har negative tanker omkring dit arbejde
· At det daglige arbejde / forberedelse stresser dig
· At du ikke har tid til at gøre det du plejer
· At du og dine kollegaer ikke har tid til at tale sammen
· At du er presset af de nye arbejdsgange
· At du har svært ved at finde fodfæste med de nye arbejdsgange der er udstukket
· At du mangler forberedelses tid.
· At du har overskud til eleverne
· At du har overskud til at være en del af et team
· At du har problemer med Inklusion af udfordrende børn
Jeg kan hjælpe hvis du er kørt fast og har svært ved at finde din vej, og din rolle i den nye skole eller din nye arbejdsplads. Jeg kan udfordre dig, så du kan vende tilbage og få din arbejdsglæde og motivation tilbage og ligeledes hjælp til, hvad der for den enkelte kan være svært at håndtere indenfor de rammer der er udstukket. Metoderne jeg bruger er coaching med de 6 trin og kognitiv adfærdsterapi, som hurtigt viser resultater. Husk at tage dig selv alvorlig, der er ikke andre til at passe på dig.
Inklusion i Folkeskolen:
Børn med vanskeligheder faglig som socialt, har altid haft et stort fokus i mit arbejdsliv og med den rette forståelse, indsigt og erfaring, er det mit mål at skabe en udvikling for læreren, således at han/hun kan finde ind til sin egen måde at arbejde med disse elever, til stor gavn for læreren og samtidig med en større rumlighed overfor den enkelte elev.
Alt for mange børn bliver ikke forstået i forhold til deres adfærd og de kan være udfordrende. En relation kan bryde den negative adfærd og den enkelte elev kan få en god og lærerig skolegang, ved at der ændres på gamle mønstre. Når et barn ikke fungerer optimalt i en klasse, har der tidligere været mulighed for at barnet kunne komme i special klasse, det kunne være et nederlag for barnet at blive taget ud af klassen, fordi barnet eller den unge bliver opfattet som anderledes, og dermed bliver holdt uden for fællesskabet.
Med en coaching tilgang og med mine mange års pædagogiske erfaringer med børn/unge mennesker vil dette betyde, at jeg kan få den lærer i tale som har svært ved at finde sine egne mønstre og se på andre muligheder, for at skabe en forståelse for egen handling og dermed skabe en relation, der udvikler og fastholder det enkelte barn/unge i undervisningen, på en givende måde for den enkelte elev og for læreren, så den enkelte lærer tør tro på egne evner og formår at handle på de forhindringer de møder i klassen, for derved at fastholde den enkelte elev i et positivt læringsmiljø.
Med en coaching tilgang til de lærere, der måtte have brug for det, kan jeg med en spørgeteknik finde ind til den enkelte lærers kompetencer og sætte dem selv i spil, ud fra de udfordringer de står over for. Jeg kan bidrage med værktøjer og erfaring, så den enkelte lærer bliver afklaret omkring egne forhindringer og læreren bliver udfordret til at handle på disse udfordringer.
Med coaching er det også muligt at hjælpe læreren inden de går ned med stress, eller på anden måde får svært ved at overskue undervisningen. Læreren kan så finde ud af hvordan han/hun kan imødekomme og overvinde de udfordringer og forhindringer, som får dem til at mistrives på deres skole. Det smarte ved den coachende metode er, at den er tilpasset hver enkelt lærers ressourcer og behov. Kort sagt, man får den enkelte lærer til at handle sin egen situation.
Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /var/www/tykgaard-husted.dk/public_html/wp-includes/formatting.php on line 3712